Sunday, August 9, 2009

Zikir


فَإِذَا قَضَيۡتُمُ ٱلصَّلَوٰةَ فَٱذۡڪُرُواْ ٱللَّهَ قِيَـٰمً۬ا وَقُعُودً۬ا وَعَلَىٰ جُنُوبِڪُمۡ‌ۚ
[An-Nisa' : Ayat 103]

Maksudnya: "Kemudian apabila kamu telah selesai mengerjakan solah maka hendaklah kamu menyebut dan mengingati Allah semasa kamu berdiri atau duduk dan semasa kamu berbaring."

Tak ssh kalu kite nk sbt kalimah "lailahailallah" walaupun dlm keadaan b'jalan ke kelas, sekolah, kuliah atau dimana2 shj...tp kalu dlm jamban tu jgn la... maklumlah nk kate warak.. kat maner2 nk zikir... jika kita sebut subhanallah sekali, satu pokok akan tumbuh didalam syurga kita sendiri.. kalu ana, mmg jahil dan suke buat mende2 lara.. tgh jalan sorang2, mmg boleh sbnrnyer b'zikir drpd duk pikir "Nk kate kat aper kat ustaz nie kalu ustaz tanyer knaper lambat". Kalu perempuan plk mmg t'kenal la dgn ngate org.. bukan sume la... kalu ari tu kat skolah.. 2 org prempuan tgk aku jln sorang2.. mase tu aku tgh nk gi kelas... nk tau die kate aper kt aku..."Tu la die bdk paling malas kat skolah nie". Pastu sahabat hambe dgr, die bagitau kat hambe... Punyer tak snonoh org tue... sajer jer bagi pahala kat org... aku sendiri tak phm la aper kene ngan prempuan skarang... kalu tak ngate org tak sah... kalu tak ngate sehari aku raser kiamat dah semakin dkt... mmg la kiamat semakin dekat takkan semakin jauh kot.. hahaha...
Wallahua'lam


0 comments:

Post a Comment